WorldCam Cały świat w jednym miejscu

Czy można przebukować bilet PKP? Zobacz, jak to zrobić!

Czy można przebukować bilet PKP? Zobacz, jak to zrobić!

Podróżowanie koleją to nie tylko sposób na oszczędność. To także wspaniała przygoda, którą doceni wiele osób, szczególnie dzieci. Czasami jednak się zdarza, że z przyczyn losowych nie możemy wyruszyć w trasę pociągiem PKP w zaplanowanym już terminie. Co możemy zrobić w takim przypadku? Czy da się „przebukować” bilet PKP? Podpowiadamy! 

 

Zakup biletów online – wygodne podróżowanie każdego dnia!

Jeszcze kilka lat temu bilety PKP były dostępne wyłącznie w kasach zlokalizowanych na stacjach kolejowych lub u konduktora obsługującego daną relację. Na szczęście wraz z rozwojem technologii zakup biletów na pociąg stał się znacznie prostszy – wystarczy wejść na odpowiednią stronę internetową, wybrać trasę, jaką chcemy przejechać, określić datę i parametry biletu (liczba pasażerów, ulgi itp.), by cieszyć się zaplanowanym przejazdem. Pamiętajmy jednak, by wybierać wyłącznie sprawdzone witryny oferujące bilety PKP. Jednym z bardziej zaufanych partnerów w tym zakresie jest platforma EuroPodróże!

Jakie są zasady wymiany biletu PKP Intercity?

Jeżeli z jakiejś przyczyny chcemy „przebukować” bilet PKP Intercity, powinniśmy dokładnie zapoznać się z zasadami związanymi z wymianą. W tym miejscu warto zaznaczyć, że różnią się one w zależności od tego, czy dany bilet PKP był przeznaczony na trasę krajową, czy międzynarodową. Poniżej przedstawiamy najważniejsze zasady związane zarówno z jednym, jak i drugim rodzajem biletów PKP Intercity.

Wymiana biletu krajowego

Wymiana biletu PKP na relacjach krajowych może odbyć się maksymalnie 30 minut przed odjazdem pociągu ze stacji, na której mieliśmy do niego wsiąść. Wymiana może obejmować zarówno klasyczne „przebukowanie”, czyli zmianę terminu (data i godzina), jak i takie parametry jak:

  • imię i nazwisko pasażera,
  • rodzaj zniżki.

Co ważne, nowy bilet nie może różnić się od poprzedniego liczbą osób czy stacji, przez które przejeżdża pociąg. W przypadku, gdy cena biletów na pociąg, którym chcemy ostatecznie podróżować, jest wyższa od ceny, którą pierwotnie zapłaciliśmy, jesteśmy zobowiązani uiścić różnicę. Dopiero po jej opłaceniu bilet zostanie „przebukowany”. Jeżeli z kolei się okaże, że bilet jest tańszy, różnica zostanie zwrócona na konto, z którego był opłacony.

Wymiana biletu międzynarodowego

Bilety PKP na relacjach międzynarodowych także można „przebukować”! Jeśli chcemy to zrobić, musimy liczyć się z faktem, iż przewoźnik umożliwia taką zmianę maksymalnie dobę przed odjazdem pociągu. W przypadku biletu międzynarodowego możemy także podać inną datę podróży, imię i nazwisko podróżującego i rodzaj zastosowanej zniżki. Mamy także możliwość zmiany przydzielonego miejsca w pociągu lub klasy.

Jeśli chcemy „przebukować” bilet PKP na trasie międzynarodowej, także musimy liczyć się z ryzykiem konieczności opłacenia różnicy wynikającej z podwyżek cen. Jeśli okaże się, że koszt wybranego przez nas biletu docelowego jest niższy, różnica zostanie zwrócona na konto płatnika lub kartę płatniczą.

Jak wygląda formularz wymiany biletu PKP? Podpowiadamy, jak go uzupełnić!

Sposób wymiany biletu PKP może różnić się od platformy, za pośrednictwem której go kupiliśmy. Na przykład w serwisie EuroPodróże wystarczy wypełnić intuicyjny formularz, w którym należy zamieścić takie informacje jak:

  • numer rezerwacji lub biletu – ten pierwszy znajdziemy w wiadomości e-mail z potwierdzeniem rezerwacji, a drugi zlokalizowany jest bezpośrednio na bilecie elektronicznym,
  • adres e-mail – tutaj wpisujemy adres, który był podany przy zakupie biletu.

Po prawidłowym uzupełnieniu tych danych zostaniemy przekierowani do intuicyjnego trybu wymiany, w którym musimy wybrać z listy nowe połączenie i potwierdzić samą wymianę. W ostatnim kroku otrzymamy na skrzynkę mailową nowy bilet. Ponadto potwierdzenie wysyłane jest także w formie wiadomości tekstowej na nasz numer telefonu komórkowego. Tak, to takie proste!

Platforma EuroPodróże oferuje pełne wsparcie w zakresie zakupu, wymiany lub całkowitego zwrotu biletu PKP. Jeżeli zależy nam na rzetelnym partnerze, warto postawić na współpracę z EuroPodróże!

 


Artykuł sponsorowy